فکرانه

تاریخ 1401/03/07         ساعت 07:00     گروه خبری تحلیل

تصویر

  در همین راستا، این هفته اختتامیه رویداد بازی دانان برگزار شد.....
 در این دوره که با حمایت سازمان جهاد دانشگاهی برگزار شد، جمعی از علاقمندان طراحی بازی با نظارت و هدایت گروهی از کارشناسان و فعالان این حوزه، ایده های خود را برای طراحی بازی توسعه دادند و از ظرفیت های ایجاد شده برای هم افزایی میان اساتید و شرکت کنندگان، در ارتقاء کارشان بهره گرفتند.


طبیعی است که برگزاری این دست از رویدادها در شناسایی و پرورش استعدادهای طراحی بازی، تنها یکی از قطعات پازل رشد و تعالی اکوسیستم صنعت بازی های رومیزی به شمار می رود. به بیان دیگر، زمینه مهم تحقق این آرمان بزرگ، نهاد‌سازی و توسعه زیرساخت های توسعه ادبیات طراحی بازی است که آن هم به مرور و با به کارگیری اقدامات چند جانبه شکل می گیرد. از یک سو، لازم است موضوع حمایت از مالکیت فکری ایده ها و طرح های ابداعی را با جدیت به نتیجه رساند و از دیگر سو، برای متوازن کردن و پوشش ریسک های ناشی از تجاری سازی ایده های نو‌آورانه، از همه ظرفیت ها استفاده کرد. به علاوه باید برای  پیاده سازی و عملیاتی شدن کانال های ترویج و توزیع و فروش مناسب برای این دسته از محصولات، مسیر مشخصی در نظر گرفته شود و البته در کنار همه این اتفاقات، رفت و آمد و تعامل با رویدادهای تخصصی داخلی و بین المللی برای معرفی و عرضه محصولات ابداع شده در دستور کار قرار بگیرد.


در عین حال، این حرکت ارزشمند باید به محلی برای هم افزایی و همراهی فعالان این حوزه تبدیل شود و حلقه ایجاد شده، به سایر حلقه های موجود در زنجیره ارزش این اکوسیستم پیوند داده شود. چه این که برای تحقق این امر، لازم است میان هر کدام از نهادهای حاکمیتی، تولیدکنندگان، سیستم های فروش و ترویج کنندگان،  تقسیم کار مشخصی ذیل نقشه راه جامع توسعه و تعالی صنعت اسباب بازی به وجود آید.

نظر شما
لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
نظرات کاربران