تماس با ما درباره ما


کارگاه یک روزه "عصرانه به صرف بازی "
دبستان مفید- شهریور 93

موسسه فکرانه در تاریخ 16/6/93، کارگاه " عصرانه به صرف بازی" را با شرکت جمعی 23 نفره از معلمان مدرسه مفید در محل این مدرسه برگزار کرد. این امر به منظور تبادل تجربیات درباره ظرفیت‌های استفاده از بازی در بسترهای مختلف فرهنگی، آموزشی خصوصا با رویکرد آموزش و پرورش در مدرسه، طراحی و پیاده سازی شده بود.
در این کارگاه 3 بازی از آرشیو بازی‌های برترکه توسط گروه تحقیق و پژوهش موسسه فکرانه گزینش شده و متناسب با نیازهای گروه سنی دبستان بودند، انتخاب و به شرکت کنندگان ارائه شد. در جریان آموزش و انجام هر بازی، بازیکنان، مربیان فکرانه و تمامی حاضرین جلسه، به بحث و تبادل نظر درباره بازی ها می‌پرداختند و همه نظرات، انتقادات و پیشنهادات، مکتوب و به عنوان نتیجه کارگاه‌ها ثبت شدند.
معرفی 3 بازی کارگاه:
ماهی‌ها: یک بازی 2 تا 4 نفره برای یادگیری برنامه ریزی، شمارش و تشخیص شکل و جهت. این بازی استراتژیک به کودکان دقت و توجه و به کارگیری استدلال و منطق را می‌آموزد.

بازگشت جغدها: از گروه بازی‌های همکاری و مناسب برای کودکان 10-4 سال است. در این سبک بازی، همه بازیکنان همکار هستند و یا همه برنده بازی هستند و یا همه می‌بازند. در فضای بازی بازگشت جغدها، شب شده و بچه جغدها می‌خواهند به لانه برگردند. بازیکنان با همکاری هم باید آن‌ها را پیش از طلوع آفتاب به لانه برسانند.

نبرد گوسفندها: یک بازی 4-2 نفره برای کودکان بالای 7 سال است. بازیکنان باید با زیرکی هرچه تمام‌تر مسیر گله‌های دیگر را ببندند و تمام گوسفندان خود را صاحب زمین کنند. این بازی یک نبرد است، نبرد گله‌ها با یکدیگر! باید از قدرت تمرکز کمک گرفت و با یک استراتژی قوی وارد زمین شد.
طرح درس کارگاه
حاضران:
1. ارائه دهنده و کارشناس بازی: آقای فقیهی.
2. هماهنگ کنندگان و کارشناسان بازی: خانم خیربخش، خانم کریمی، آقای مقدم.
3.. مربیان مدرسه: خانم‌ها و آقایان: قربانی، شریعتی راد، اسلام زاده، مهریون، اشرفی، عسگری، نوریان، شاهی، علی انجمی، تینوش انجمی، کرباسچی، معینی، محمدی، دریابیگی، طاهری، مهرآزما، قدیانی، عباسی،محبوبی، سیدروحانی، اسفندیارزاده، پارسا، موالئیان.
4. عکاس: آقای رشیدی.


بخش اول:

- معرفی فکرانه و هدف از برگزاری کارگاه
- ارائه مطالبی درباره Gamification (نقش بازی در ارتقای عملکرد، انگیزه و... افراد)

بخش دوم:
- معرفی بازی اول (ماهی‌ها) و آموزش قوانین
- تقسیم گروه‌ها و انجام بازی.
- پر کردن فرم نظرسنجی مربوط به بازی اول
- گفتگوی جمعی و ارائه پیشنهادهای کاربردی درباره بازی اول

بخش سوم:
- معرفی بازی دوم (نبرد گوسفندها) و آموزش قوانین
- تقسیم گروه‌ها و انجام بازی.
- پر کردن فرم نظرسنجی مربوط به بازی دوم
- گفتگوی جمعی و ارائه پیشنهادهای کاربردی درباره بازی دوم

بخش چهارم:
- معرفی بازی سوم (بازگشت جغدها) و آموزش قوانین
- تقسیم گروه‌ها و انجام بازی.
- پر کردن فرم نظرسنجی مربوط به بازی سوم.
- گفتگوی جمعی و ارائه پیشنهادهای کاربردی درباره بازی سوم

بخش پنجم:
- گفتگوی جمعی درباره کارگاه و بیان نقاط ضعف و قوت آن توسط معلمان
- اهدای یکی از محصولات فکرانه به همه اعضای شرکت کننده در کارگاه.


درباره دبستان مفید
 
مجتمع آموزشی مفید به دنبال علاقه برای احداث دبستان، درشهریور ماه سال 1385 گروه کودک مفید را تاسیس نمود. این گروه فعالیت خود را با همکاری کارشناسان خانه خلاقیت کودکان هفت سنگ، آغازکرد. گروه کودک درسال های 1385 تا 1387 به عنوان یک واحد مستقل فعالیت نمود و در سال 1388دبستان مفید را تاسیس کرد. در حال حاضر، این مجتمع دارای شش مدرسه است: مجموعه راهنمایی و دبیرستان واقع در منطقه یادگار امام – آزادی، مجموعه راهنمایی و دبیرستان واقع در قیطریه، دبیرستان با گرایش علوم انسانی واقع در ونک و دبستان در منطقه قلهک.
کارگاه دبستان مفید- تابستان 93
همه گروهها>کارگاه دبستان مفید>
جستجوی تصاویر
عنوان  
کلمه کلیدی         گروه
مکان
Location
نام عکاس
گروه
تاریخ ایجاد

گروههاي تعريف شده در نگارخانه به صورت ليست در اختيار شما قرار داده شده با انتخاب هر گروه ، ليست عکسهاي مربوطه نمايش داده مي شود


کارگاه دبستان مفید
کارگاه عصرانه به صرف بازی-دبستان مفید- شهریور 93
کارگاه عصرانه به صرف بازی-دبستان مفید- شهریور 93
کارگاه عصرانه به صرف بازی-دبستان مفید- شهریور 93
کارگاه عصرانه به صرف بازی-دبستان مفید- شهریور 93
کارگاه عصرانه به صرف بازی-دبستان مفید- شهریور 93
کارگاه عصرانه به صرف بازی-دبستان مفید- شهریور 93
کارگاه عصرانه به صرف بازی-دبستان مفید- شهریور 93
کارگاه عصرانه به صرف بازی-دبستان مفید- شهریور 93
کارگاه عصرانه به صرف بازی-دبستان مفید- شهریور 93
کارگاه عصرانه به صرف بازی-دبستان مفید- شهریور 93