فکرانه

خدمات فکرانه در زمینه برگزاری رویداد در مدارس و سازمان‌ها
فکرانه خدمات برگزاری نمایشگاه بازی فکری و رویداد بازی فکری را برای سازمانها و مدارس ارائه می دهد. این خدمات به دو صورت برگزاری نمایشگاه بازی فکری و همچنین رویداد بازی و چالش های فکری قابل برگزاری اشت.

خدمات فکرانه در زمینه برگزاری رویداد در مدارس و سازمان‌ها


خدمات فکرانه در زمینه برگزاری رویدادهای آموزشی، سرگرمی و تیم‌سازی برای مدارس و سازمان‌ها، یکی از مؤثرترین راهکارها برای تقویت مهارت‌های اجتماعی، فکری و جسمی دانش‌آموزان و اعضای سازمان‌ها به‌شمار می‌آید. این رویدادها به‌خصوص در دنیای امروز که نیاز به همکاری، تفکر خلاقانه و مهارت‌های اجتماعی بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است، نقش بسزایی در توسعه‌ی فردی و جمعی ایفا می‌کنند.

فکرانه در طی سال‌ها تجربه خود در این زمینه، به‌خوبی دریافت که برگزاری رویدادهای تیم‌سازی و چالشی می‌تواند ابزاری بسیار مؤثر برای رسیدن به اهداف مختلف آموزشی و اجتماعی باشد. این اهداف می‌توانند شامل تقویت مهارت‌های ذهنی، توسعه همکاری گروهی، تقویت اعتماد به نفس، و البته سرگرمی هدفمند باشند. رویدادهایی که فکرانه برگزار می‌کند، برای مدارس و سازمان‌ها طراحی شده‌اند تا علاوه بر سرگرمی، فرصت‌هایی برای تقویت دانش و مهارت‌های مختلف به مخاطبان خود بدهند.

ضرورت و اهمیت برگزاری نمایشگاه و رویداد بازی برای مدارس و سازمان‌ها  


در دنیای امروز که تعاملات انسانی و همکاری گروهی در کانون توجه قرار دارد، برگزاری رویدادهای آموزشی و سرگرم‌کننده برای مدارس و سازمان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این نوع برنامه‌ها به دلایل مختلف می‌توانند تأثیرات مثبتی بر دانش‌آموزان و کارکنان سازمان‌ها داشته باشند:
تقویت مهارت‌های اجتماعی و همکاری گروهی
بسیاری از بازی‌ها و چالش‌های برگزارشده در این رویدادها به‌طور خاص طراحی می‌شوند تا مهارت‌های اجتماعی افراد را تقویت کنند. از جمله این مهارت‌ها می‌توان به همکاری تیمی، برقراری ارتباط مؤثر، حل مسائل به‌صورت گروهی، و مدیریت زمان اشاره کرد. این مهارت‌ها در زندگی واقعی، به‌ویژه در محیط‌های کاری و اجتماعی، بسیار حیاتی هستند.
توسعه مهارت‌های فکری و شناختی
بازی‌های فکری و چالش‌هایی که در این رویدادها برگزار می‌شوند، به‌طور مستقیم بر توانایی‌های ذهنی و شناختی افراد تأثیر می‌گذارند. این بازی‌ها افراد را به فکر کردن در مورد مسائل مختلف و حل چالش‌ها وا می‌دارند، که در نهایت منجر به تقویت خلاقیت، تفکر انتقادی، و حل مسائل می‌شود. این مهارت‌ها به‌ویژه برای دانش‌آموزان که در مرحله‌ی رشد و یادگیری قرار دارند، بسیار مفید است.
تقویت روحیه رقابتی و انگیزش
ایجاد یک فضای رقابتی سالم و مثبت می‌تواند به انگیزش افراد برای تلاش بیشتر و بهتر در گروه‌های مختلف منجر شود. همچنین، اعلام برندگان و اهدای جوایز باعث تقویت روحیه پیروزی و تلاش بیشتر در افراد خواهد شد.
ایجاد حس همبستگی و اعتماد بین اعضا
یکی از مهم‌ترین اهداف این نوع رویدادها، تقویت حس همبستگی و وابستگی به سازمان یا مدرسه است. زمانی که اعضای گروه در کنار یکدیگر برای حل یک چالش یا بازی تیمی تلاش می‌کنند، این فرصت به وجود می‌آید که اعتماد بیشتری به یکدیگر پیدا کنند. این اعتماد و همبستگی می‌تواند بر روابط کاری یا تحصیلی افراد تأثیر مثبت بگذارد و باعث ایجاد فضای کاری یا تحصیلی پویا و هماهنگ‌تر شود.



مدل‌های برگزاری رویداد در مدارس و سازمان‌ها

فکرانه دو شیوه اصلی برای برگزاری رویدادها دارد که مدارس و سازمان‌ها بسته به نیاز و امکانات خود می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند:
حالت اول: مدل نمایشگاه بازی‌ها و فروش محصولات
 در این مدل که معرفی و فروش محصولات و ایجاد حس همکاری و همبستگی بین اعضای خانواده هدف گذاری شده است، تعدادی از کالاهای فکری به صورت نمایشگاه و به منظور فروش در سازمان و یا مدرسه عرضه می شوند. 
در حقیقت خانواده ها ، دانش آموزان و یا اعضای سازمان ضمن آشنایی با بازی ها با خرید کالاها از امکان خرید بازی ها با تخفیف ویژه برخوردار می شوند.
در این مدل اعضای مدرسه و یا سازمان مسئولیت کامل برگزاری نمایشگاه را به عهده دارد و فکرانه تنها در شان برگزار کننده رویداد وارد خواهد شد.

این مدل به دو صورت در مدارس امکان برگزاری دارد:

1. برگزاری نمایشگاه با دریافت سمپل و نمونه بازی ها از فکرانه و دریافت سفارش
در این مدل، فکرانه نمونه‌هایی از بازی‌های فکری و رومیزی را به مدارس و سازمان‌ها ارسال می‌کند. این بازی‌ها می‌توانند شامل بازی‌های فکری، چالش‌های فیزیکی و بازی‌های تیمی باشند.
مدرسه یا سازمان مسئولیت برگزاری نمایشگاه را بر عهده می‌گیرد. در این نمایشگاه، بازی‌ها به نمایش گذاشته می‌شوند و مخاطبان می‌توانند آن‌ها را مشاهده کرده و تجربه کنند.
در این روش، سفارش های دریافت شده از مخاطبان نمایشگاه، توسط مدرسه یا سازمن برگزارکننده دریافت و تجمیع می شود تا فکرانه آنها را به صورت یکجا برای مدرسه یا سازمان ارسال نماید و در نهایت، برگزار کننده سفارش هر فرد را تحویل سفارش دهنده می نماید.
2. برگزاری نمایشگاه با حجم بیشتری از بازی ها به منظور فروش در محل 
در این مدرسه و یا سازمان لیستی از سفارشات خود را که بر اساس تخمین تقاضای دانش آموزان است به فکرانه اعلام می کند و بازی های مورد نظر هنگام برگزاری نمایشگاه به محل مدرسه و یا سازمان ارسال می شوند.
طبق قوانین فکرانه، در این حالت، لازم است حجم سفارش نهایی به لحاظ ریالی حداقل  بیست میلیون تومان باشد.
مدرسه یا سازمان برگزار کننده، مسولیت انتخاب فرد یا افرادی را برای برگزاری و اداره نمایشگاه به عهده می گیرد. فکرانه این آمادگی را دارد تا در صورت نیاز، محتواها و تجربیات لازم را در اختیار برگزار کننده قرار بدهد.
در این حالت کالاها با تخفیف بیشتر نسبت به حالت قبل عرضه می شوند.

نکته مهم  در دو حالت برگزاری نمایشگاه:
مدرسه و یا سازمان در هر دو حالت موظف است  حداقل نیمی از کالاهای ارسال شده را به صورت قطعی خریداری نماید و فکرانه بیشتر از نیمی از کالاها را جهت مرجوعی نمی پذیرد. همچنین کلیه هزینه های ارسال در رفت و برگشت کالاها به عهده مدرسه می باشد.



حالت دوم :مدل برگزاری کارگاه‌ها و چالش‌های فکری و حرکتی

در این مدل، فکرانه به‌طور کامل مسئول برگزاری رویداد است و با ارسال ابزارها و بازی‌های فکری و حرکتی، یک نمایشگاه چالشی در محل مدرسه یا سازمان برگزار می‌کند.
این رویدادها شامل چالش‌های فکری، چالش‌های حرکتی و بازی‌های گروهی است که افراد سازمان یا مدرسه را در موقعیت‌های مختلف قرار می‌دهد. این بازی‌ها معمولاً برای تقویت مهارت‌های فردی و گروهی طراحی شده‌اند و به‌طور مستقیم بر تعامل و همکاری در گروه‌ها تمرکز دارند.
این بازی ها در ایستگاه های متعدد و مختلف در سازمان تنظیم می شوند و در یک برنامه بانشاط دانش آموزان و یا افراد سازمان  را درگیر خواهند کرد.
در پایان رویداد، بر اساس امتیازات کسب‌شده توسط شرکت‌کنندگان، برندگان چالش‌ها اعلام می‌شوند که این موضوع روحیه رقابتی سالم را در افراد ایجاد می‌کند.
این مدل کارگاهی در حال حاضر با هزینه هر نفر 280 هزار تومان در مدارس و سازمان ها قابل برگزاری است.

سخن پایانی
فکرانه با ارائه خدمات متنوع در زمینه برگزاری رویدادهای آموزشی و سرگرمی، نقش مهمی در تقویت مهارت‌ها و ایجاد ارتباطات مؤثر در مدارس و سازمان‌ها دارد. این رویدادها نه تنها به‌عنوان یک ابزار آموزشی، بلکه به‌عنوان فرصتی برای تقویت روحیه همکاری، تقویت اعتماد به نفس و ارتقاء توانمندی‌های فردی و گروهی عمل می‌کنند. در نهایت، مدارس و سازمان‌ها با استفاده از این رویدادها می‌توانند محیطی مثبت‌تر و هماهنگ‌تر برای دانش‌آموزان یا کارکنان خود ایجاد کنند که به رشد و پیشرفت بیشتر  فکری و روحی آن‌ها کمک خواهد کرد.
کلمات کلیدی : رویداد بازی,رویداد بازی فکری,نمایشگاه بازی فکری,نمایشگاه بردگیم,نمایشگاه مدارس,ایده نمایشگاه مدارس
نویسنده : حسین رضایی
تاریخ انتشار : 1390/02/06
فایل های پیوست