فکرانه

تصویر

بازی کهربا یک بازی خانوادگی و جذاب با موضوع تجارت و سرمایه گذاری است.

تجربه 1: بازی کهربا در خانواده فکرانه

 

تجربه بازی کهربا در خانواده فکرانه

 باز هم یک عصرانه خانوادگی با طعم بازی استراتژیک کهربا...
بازی کهربا یکی از آن دسته بازی هایی است که خانواده ما هیچ وقت نتوانست آن را از مجموعه بازی ها کنار بگذارد. اگز بخواهیم کمی علمی تر صحبت کنیم در اصطلاح بازی خوره ها به این نوع بردگیم ها، بازی های با حس سیری ناپذیری و یا تکرار پذیر (Replayability)می گویند. 
فضای بازی به این صورت است که شما در نقش تاجران بزرگ در حال سرمایه گذاری روی معادن سنگ هستید. برای این کار سرمایه جمع می کنید، معادن سنگ را در نقاط مختلف دنیا خریداری می کنید و اگر تعداد این معادن زیاد شد و یا به اصطلاح پرستیژ شما بالا رفت آنوقت می توانید با بزرگان همنشین شوید و این برای شما اعتبار بیشتری به دست میاورد. بنابراین موضوع بازی در حقیقت از دسته موضوعات اقتصادی (Economic) و مالی و البته با موضوع تجارت در دوران رونسانس است.
بازی کهربا به سبک بازی های جمع آوری مجموعه و کامل کردن طبق قرارداد (Contracts & Set Collection) است. به این معنی که شما برای گرفتن کارت های امتیاز باید توکن هایی با تعداد مشخص و طبق الگویی خاص از سنگ های قیمتی جمع آوری کنید و به این ترتیب می توانید کارت های معادن را خریداری کنید.
معمولا در این نوع از بازی ها برای موفقیت لازم است تا روی منابع محدود بازی، به درستی برنامه ریزی کنید. یعنی اولا تصمیم بگیرید روی کدام نوع از سنگ ها قصد دارید تا سرمایه گذاری کنید و البته به صورت همزمان سایر بازیکنان را هم رصد کنید تا اگر لازم باشد برنامه تان را اندکی تغییر دهید. بنابراین ریسک پذیری و پیش بینی حرکت سایر بازیکنان یکی از مهمترین ویژگی های لازم برای موفیت در بازی است. 
نکته مهم و جالب دیگر بازی این است که وقتی به امتیاز پایانی 15 می رسید و حس می کنید برنده شده اید باید منتظر بمانید تا دور بازی به پایان برسد و آنوقت است که متوجه می شوید یکی از بچه ها بازیرکی امتیازش را به 16 رسانده...
 
 
 
 
تاریخ : 1399/10/11