فکرانه

تاریخ 1399/10/26         ساعت 08:00     گروه خبری بازی در خانواده

یک صفحه رنگارنگ، تلاش برای گسترش قلمرو در صفحه و البته ایجاد مزاحمت برای رقبا!
تصویر

تجربه بازی بلاک آس در فکرانه

  با وجود اینکه بازی های دارای سناریو یا در اصطلاح علمی تر غیر ابسترکت در نگاه اول جذاب تر به نظر می رسند اما معمولا بازی های ابسترکت(Abstract Strategy) این ویژگی را دارند که کمتر کنار گذاشته می شوند و ماندگاری بیشتری در استفاده دارند. البته نوع بازی هم در این قضیه قطعا موثر است. در مورد بازی بلاک آس، به جرات می توانم بگویم از آن دسته بازی هایی هست که نه تنها هیچ وقت از آن سیر نشدیم، بلکه حتی در مهمانی ها هم مکررا با گروه های مختلف آن را بازی کردیم و در حقیقت مهارت خودمان را در این بازی به رخ کشیدیم.

بازی شامل 4 رنگ کاشی های شفاف است که در ابتدای بازی در اختیار بازکنان قرار می گیرد. بازی از گوشه های زمین آغاز شده و بازیکنان کاشی ها را به نحوی که فقط در گوشه ها با کاشی های خودشان در تماس باشد در صفحه قرار می دهند. شاید بتوان گفت بازی بلاک آس یکی از بازی های شاخص ساخت قلمرو به حساب می آید. در مورد مکانیزم های بازی هم گذاشتن کاشی (Tile Placement)، مدیریت اجزای در دست (Hand Management) و صفحه و حرکت شبکه ای یا تتریسی (Grid Coverage) از مهمترین روش های پیش برنده بازی است.

برای موفقیت در این بازی چند نکته را باید در نظر داشته باشید. اول اینکه هر چه سریع تر از دست کاشی های پر خانه و بزرگ و البته نا فرم راحت شوید و تا فضاهای صفحه محدود نشده آنها را در صفحه بازی جا گذاری کنید. نکته دوم اینکه تلاش کنید در محل های مختلف صفحه قلمرو خود را گسترش دهید تا فضاهای مختلفی برای گذاشتن کاشی ها در اختیار داشته باشید. نکته سوم اینکه از کاشی های کوچک برای نفوذ در منطقه رقبا استفاده کنید. مهمترین ویژگی این بازی آن است که تاثر شانس در آن بسیار کم است و صرفا از طریق تفکر منطقی و درست و مدیریت منابع در دست می توانید برنده بازی باشید. در انتهای بازی بازیکتی تعداد کاشی های کمتری بر اساس تعداد خانه در دست داشته باشد، برنده بازی است.  

 

 
نظر شما
لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
نظرات کاربران